L’esmorzar, el carburant del bon estudiant

Dels tres àpats principals diaris potser el més important és l’esmorzar. Fer un esmorzar complet i saludable proporciona molts avantatges des de tots els punts de vista. En primer lloc, les persones que fan un esmorzar equilibrat milloren el seu estat nutricional ja que triar aliments saludables per esmorzar evita començar el dia ingerint aliments d’altres tipus que poden ser massa grassos i dolços, com és el cas de les pastes industrials, a les quals els falten fibra, vitamines i minerals. En segon lloc, un bon esmorzar augmenta el rendiment físic i intel·lectual. Un esmorzar amb cereals i fruita aporta glucosa, que facilita la concentració, la memòria i altres habilitats intel·lectuals. Les persones que no esmorzen han de posar en marxa mecanismes hormonals compensatoris que influeixen negativament en el rendiment.

A més, esmorzar bé proporciona bon humor ja que elimina la hipoglucèmia provocada pel dejuni nocturn i recarrega les piles de l’organisme.

VÍDEO

Proposta de menú per als esmorzars de la setmana

A casa

A l’escola

Dilluns Llet amb torrades i melmelada Mandarines i fruita seca
Dimarts Bol de iogurt amb daus de poma i musli Entrepà de pernil
Dimecres Llet amb cereals rics en fibra Un plàtan i fruita seca
Dijous Macedònia de fruita amb iogurt i musli Pa amb xocolata
Divendres Pa amb tomàquet i formatge Una pera i un iogurt líquid
Font: Generalitat de Catalunya. Departament de Salut.

About tuetsampa

Associació de pares i mares de l'Escola Pia de Sabadell

Posted on Setembre 30, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Comentaris tancats a L’esmorzar, el carburant del bon estudiant.

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: