BON INICI DE CURS
10 consells per fer més fàcil la tornada a l’escola (ara.cat)
Punt i final a les vacances d’estiu i tret de sortida al curs escolar, enguany avançat. Després de dos mesos de descans, les aules tornaran a omplir-se demà. Els nens també tenen estrés postvacacional. Us donem 10 consells perquè tornar a l’escola sigui el més fàcil (i menys traumàtic) possible:
- Estigueu tranquils. Quan més relaxats us mostreu davant la situació, més seguretat transmetreu als vostres fills.
- Torneu a la rutina. Cal restablir uns horaris fixes per anar a dormir, per llevar-se, per prendre un bany i per fer els deures, per exemple.
- Sigueu previsors. Tan important és comprar els llibres i el material escolar, com decidir com anirà el nen a l’escola, qui el portarà i qui l’anirà a buscar o quines activitats extraescolars farà.
- Animeu el nen. Recordeu-li que anar a l’escola també vol dir tornar a trobar els amics, conèixer nous mestres, aprendre moltes coses noves i fer excursions.
- Expliqueu-li com serà tot. Doneu-li detalls sobre què faran a classe, qui els atendrà allà o perquè serveix anar a l’escola.
- Prepareu-lo pel comiat. Cal trobar la mida justa per dir adéu. No podem aprofitar un moment de distracció per desaparèixer ni allargar excessivament el moment d’acomiadar-vos.
- Porteu un objecte de consol. Segur que a l’escola bressol serà benvingut el peluix que tanta companyia els fa a casa per reconfortar-los i fer-los guanyar confiança.
- No l’enganyeu. Si, en el cas dels més petits, perquè deixin de plorar els diem que tornarem de seguida, la situació pot empitjorar quan vegin que no és veritat. Com en tot, cal ser francs i explicar-los com aniran les coses a partir d’ara.
- Sigueu tolerants. Durant els primers dies li haureu de permetre alguna rebequeria. No us amoïneu, el període d’adaptació sempre té una data de caducitat.
- 10. No angoixeu al nen. No li feu un interrogatori de com ha anat el primer dia d’escola. Us donarà tots els detalls quan estigui preparat per fer-ho.
Posted on Setembre 14, 2012, in Uncategorized. Bookmark the permalink. Comentaris tancats a BON INICI DE CURS.